شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 367837
    تاریخ انتشار: 26/اسفند/1402 - 09:46

    شکار کودک کشان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت/حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است + عکس و فیلم

    شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف شدید بین نتانیاهو و یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم بر سر موضوع توزیع کمک‌ها در نوار غزه خبر داد.

    شکار کودک کشان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت/حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است + عکس و فیلم

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل ازمشرق ،

    دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: موضع جدید حماس درباره مذاکرات آتش‌بس همچنان مبتنی بر «خواسته‌های بی‌اساس» است.

    دفتر نتانیاهو در تقلا برای مقصر جلوه‌ دادن جنبش حماس در شکست مذاکرات مدعی شد: خواسته‌های حماس «غیرمنطقی و نامعقول» است و ما در این باره به کابینه جنگ اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

    همزمان خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه که کابینه رژیم اشغالگر را مقصر بی‌نتیجه ماندن مذاکرات تا بدین لحظه می‌دانند، خواستار موافقت مقامات تل‌آویو با شروط حماس و آزادی فرزندانشان شدند.

    آنها گفتند: از نتانیاهو و کابینه جنگ می‌خواهیم که دیگر توافق تبادل اسرا را رد نکنند.

    جزئیاتی از پاسخ پیشنهادی حماس

    در همین راستا، خبرگزاری رویترز گزارش داد: پیشنهاد حماس در مرحله اول شامل آزادی اسرای صهیونیست زن، سالمندان و بیماران در ازای آزادی حدود یک هزار اسیر فلسطینی است.

    برپایه این گزارش، پیشنهاد حماس تصریح می‌کند که تاریخ نهایی خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه پس از پایان مرحله اول توافق باشد.

    رویترز همچنین اعلام کرد: پیشنهاد حماس همچنین شامل آزادی تمامی اسرای هر ۲ طرف در مرحله دوم تبادل اسرا است.

    حماس: هدف از پیشنهاد ارائه شده توقف همیشگی جنگ است

    «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس نیز در سخنانی در این باره اظهار داشت: پیشنهادی را ارائه کردیم که هدف آن توقف همیشگی تجاوزات به غزه، بازگشت آوارگان، امدادرسانی به ملت فلسطین در نوار غزه و تبادل اسرا است.

    وی افزود: مخالفت اسرائیل با پیشنهاد ما به معنای اصرار آنها بر ادامه تجاوزات جنایتکارانه علیه ملت فلسطین است.

    حمدان ادامه داد: اگر دولت آمریکا جدی است، باید تجاوزات را محکوم کند و دست از حمایت از اشغالگران بردارد.

    وی همچنین تاکید کرد: دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در ریختن خون فلسطینی‌ها شریک است.

    جنبش حماس شب گذشته اعلام کرده بود: در چارچوب پیگیری مذاکرات آتش‌بس از طریق برادران خود در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک‌رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجی‌گران ارائه کردیم.

    جنبش حماس افزوده است که این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و حماس به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.

    گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهارروزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

    این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

    رژیم صهیونیستی تاکنون ۷۵۶۵ شهروند فلسطینی در کرانه باختری را بازداشت کرده است/ اختلاف شدید بین نتانیاهو و یواو گالانت بر سر موضوع توزیع کمک‌ها در نوار غزه/ جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه می دهند

    ارتش جنایتکار "اسرائیل" برای ۱۶۰امین روز متوالی به بمباران فلسطینیان در مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد. با وجود فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نه تنها حملات کمتر نشده بلکه شدت هم گرفته است. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی ۱۶۰ روز جنگ ۳۱۲۷۲ نفر به شهادت رسیده و ۷۳۰۲۴ هم زخمی شدند. ۷۲ درصد از قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

    کمیته امور اسرا و آزادگان و باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کردند نیروهای اشغالگر صهیونیستی از ابتدای جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر تاکنون حدود ۷۵۶۵ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند. این دو نهاد فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند این تعداد شامل کسانی می‌شود که در خانه‌های خود یا در ایست و بازرسی‌ها بازداشت شده‌اند و همچنین کسانی که مجبور شده‌اند تحت فشارهای اعمال شده خود را تسلیم نموده و کسانی که به عنوان گروگان در بازداشت قرار دارند.

    انصار الله: از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم/ بازداشت بیش از 750 فلسطینی در کرانه باختری/تداوم حملات حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه دارد + عکس و فیلم
    غزه همچنان در زیر آتش صهیونیست‌ها

    در ادامه این بیانیه آمده است نیروهای اشغالگر همچنان در جریان عملیات‌های بازداشت خود به یورش و سرکوب شهروندان، ضرب و جرح آنان و تهدید بازداشت شدگان و خانواده آنها ادامه داده و علاوه بر آن اقدام به تخریب و ویرانی گسترده خانه‌های شهروندان فلسطینی می‌نمایند.

    پارلمان اروپا بمباران محموله‌های کمکی در نوار غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی را بشدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری و کامل جنگ در غزه شد.

    شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اختلاف شدید بین نتانیاهو و یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم بر سر موضوع توزیع کمک‌ها در نوار غزه خبر داد. این شبکه به نقل از گالانت بیان کرد که مشکل در توزیع کمک‌ها است و یک طرف فلسطینی باید این مسئولیت را بر عهده گیرد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین به نقل از مسئولان اسرائیلی آورده است که موضوع توزیع کمک‌ها در غزه موجب پیچیده شدن روابط با آمریکا شده است.

    انصار الله: از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم/ بازداشت بیش از 750 فلسطینی در کرانه باختری/تداوم حملات حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی/ بمباران مناطق مسکونی غزه ادامه دارد + عکس و فیلم
    بانک اهداف صهیونیست‌ها

    جنگنده‌های اسرائیلی خانه‌ای را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران کردند که بر اثر آن ۵ فلسطینی به شهادت رسیده و شماری هم زخمی شدند.

    رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از مجروحیت شدید دو نفر از نیروهای کماندوی خود در نبردهای جاری در شهر حمد در خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داده است.

    پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان زیر حملات موشکی حزب الله قرار دارند/ انصار الله: از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم

    حزب الله لبنان اعلام کرد دو پایگاه اسرائیلی رویسات العلم و السماقه در مزارع اشغالی شبعا در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است.

    رسانه‌های لبنانی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الناقوره در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

    رهبر انصار الله یمن تاکید کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی ۷۳ کشتی و ناو رزمی را هدف قرار دادیم و عملیات‌های ما با قدرت ادامه خواهد داشت. عبدالملک الحوثی تصریح کرد که این هفته ۱۲ کشتی را در جریان عملیات‌های خود در حمایت از ملت فلسطین و غزه هدف قرار دادیم.

    وی افزود: به لطف و کمک خداوند، در حال جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با دشمن صهیونیستی حتی از اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک هستیم. الحوثی اظهار داشت که این یک گام مهم، پیشرفته و بزرگ است و ما عملیات‌های خود در اقیانوس هند و آفریقای جنوبی به سمت دماغه امید نیک را آغاز کرده‌ایم.

    رهبر انصار الله یمن تاکید کرد که ما ممنوعیت عبور کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی حتی از طریق اقیانوس هند در مسیر مجاور آفریقای جنوبی به سمت اراضی اشغالی را اعلام می‌کنیم. عبدالملک الحوثی اظهار داشت که آمریکا هر کاری هم بکند، نمی‌تواند ما را از پشتیبانی ملت فلسطین در غزه بازدارد.

    رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته به فقدان افقی مشخص برای حل بحران شهرک‌های شمالی اراضی اشغالی پرداختند که در پی آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر تخلیه شده و همچنان ساکنان آن در آوارگی به سر می‌برند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص اعلام کرد: چگونه تخلیه ۵ ماهه اسرائیلی‌ها بدون هیچ گونه افق مشخصی برای حل مساله قابل تصور است، این شرایطی غیر قابل تحمل است. ژنرال یاییر گولان فرمانده سابق منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص تاکید کرد: یک مساله استراتژیک و اصولی وجود دارد و آن اینکه آیا اسرائیل می‌خواهد به سمت جنگ همه جانبه در شمال علیه حزب الله حرکت کند یا می‌خواهد در این جبهه آرامش برقرار شود، این با قدرت ارتش ارتباط دارد چون آغاز هر جنگی در شمال کوتاه مدت نخواهد بود.

    اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاکید کرد: موضع لفظی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حال تغییر کردن و از سوی دیگر در حال آزمایش عملی در میدان است. هنیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: دولت آمریکا باید اقدامات بیشتری برای توقف جنگ نسل کشی و سیاست گرسنگی انجام دهد که علیه ملت فلسطین در تمام نوار غزه در حال اجرا شدن است.

    وی افزود: میدان و مذاکرات دو خط موازی یکدیگر بوده و حماس در مذاکرات خود بر عظمت ایستادگی و نبوغ مقاومت تمرکز نموده و با تمام توان برای پایان دادن به جنگ متجاوزانه علیه ملت فلسطین تلاش می‌کند.

    هنیه ادامه داد: فرصت برای دستیابی به توافق چند مرحله‌ای وجود دارد اما دولت اشغالگر به آن بی توجهی می‌کند. رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه سخنان خود گفت: کرانه باختری در معرض سرکوب قرار دارد تا از یاری کردن غزه منحرف شده و توان استراتژیک آن برای استفاده در راه پروژه مقاومت و اصول سیاسی مساله فلسطین تخلیه شود، اما من اعلام می‌کنم این سرکوب موفقیت آمیز نخواهد بود.

     


    حمله حزب الله به مواضع صهیونیست‌ها
    download

    شکار کودک کشان صهیونیست توسط نیروهای مقاومت
    download

    تظاهرات مخالفان نتانیاهو در سرزمین های اشغالی
    download

    نظرات بینندگان
    نظرات شما